Ważne informacje


Tutaj będziemy zamieszczać informację o zadanych pracach domowych, zadaniach do wykonania oraz o terminach sprawdzianów...

Sprawdzian dla klasy czwartej

 z działu nr 4  "Odkrywamy tajemnice życia" odbędzie się 26 listopada 2014r 




KONKURS MEDITEST 

Zapraszam serdecznie do konkursu wiedzy na temat ochrony zdrowia MEDITEST. Konkurs odbędzie się 15 grudnia 2014r. Koszt udziału 7 zł.
Więcej informacj znajdziecie pod adrsem MEDITEST
Arkusze z lat poprzednich: medistest

Materiały do konkursu

1. Zasady zdrowego odżywiania się
 Piramida zdrowego żywienia się 
Zasady zdrowego żywienia się w okresie szkolnym

2. Pierwsza pomoc
Pierwsza pomoc przedmedyczna- mini podręcznik
Poradnik pierwszej pomocy

3. Budowa ciała człowieka
Zagadnienia z podrećznika "Tajemnice przyrody" kl.4 Wydawnictwo Nowa Era

4. Zagrożenie zdrowia i życia
Poradnik postępowania w systuacjiach zagrozeń
Poradnik pierwsza pmoc w sytuacjach zagrożenia życia

5. Zdrowy tryb życia
zdrowy tryb życia
Aktywne i zdrowe życia

6. Rodzaje służb ratunkowych
służby ratunkowe




Informacja dla klas czwartych 
 Sprawdzian wiadomości z działu 3 odbędzie się 3 listopada 2014 r. 

Zapraszam serdecznie  uczniów do wzięcia udziału w II Wojewódzkim Konkursie dla klas IV i V "Wirujący Bączek" oraz "Jak złapać wiatr?".
W załączeniu: Regulamin Konkursu i propozycje ciekawych zadań do samodzielnego wykonania przez dzieci.
Zgłoszenia przyjmują   najpóźniej 10 października 2014r.
Finał Konkursu odbędzie się 6 listopada 2014r. podczas Festiwalu Doświadczeń w nowej
Sali Teatralnej Pałacu Młodzieży w Katowicach, gdzie zakwalifikowani uczniowie
będą prezentować swoje prace.

Organizatorem Konkursu jest Stowarzyszenie „ Z Nauką w Przyszłość” wspierające Pracownię Fizyki Pałacu Młodzieży w Katowicach.
   



ARTYKUŁ DO GAZETY " PRZYRODA POLSKA"
Artykuł powinien:
  •  obejmować tekst o objętości od 2500 do 4000 znaków (przesłany w pliku doc/docx),
  •  zawierać co najmniej 2 fotografie, rysunki lub inne materiały graficzne – własne prace autora tekstu (przesłane w pliku jpg),
  •  posiadać tytuł,
  •  zawierać dane autora/autorów – maksymalnie dwóch autorów (imiona i nazwiska wszystkich członków zespołu i opiekuna, nazwę i adres placówki, z której pochodzą),
  •  być przesłany za pośrednictwem poczty elektronicznej przez nauczyciela opiekuna autora (możliwe jest przesłanie linku do serwera, z którego będziemy mogli pobrać pliki).
  • artykuł należy dostarczyć najpóźniej do 30 każdego miesiąca.

 OGÓLNOPOLSKI KONKURS MŁODZIEŻY SZKOLNEJ „MÓJ LAS”
 Konkurs "Mój Las" organizowany jest przez Zarząd Główny SITLiD oraz Ligę Ochrony Przyrody.  Celem konkursu jest poszerzanie wiedzy przyrodniczej i ekologicznej dzieci i młodzieży szkolnej oraz zachęcanie do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska.


Konkurs odbywa sie w dwóch etapach: regionalnym (Ietap) i centralnym (II etap).
Tematyka prac konkursowych dotyczy szeroko rozumianej ochrony przyrody i środowiska, pracy leśników, gospodarki leśnej oraz wykorzystania surowca drzewnego.
Warunki uczestnictwa:
·         W II, III i IV kategorii wiekowej wymagana jest część opisowa - do 10 stron maszynopisu lub 15 stron rękopisu.
·         Część opisowa może być uzupełniona fotografiami, rysunkami, szkicami itp.
·         Do uznania autora pracy pozostawia sie formę pracy, oprawę, liternictwo i inne sprawy związane z szatą graficzną.
·         Temat konkursu Leśne skarby - dary lasu”

·          Prace należy składać w terminie: 15 listopada 2014r. 


IX REGIONALNY KONKURS PRZYRODNICZO – PLASTYCZNY NA ZNACZEK
,,ZAPOBIEGAM POŻAROM I OSTRZEGAM PRZED NIMI”

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na bezmyślność człowieka związaną ze sferą niszczenia środowiska przyrodniczego w postaci wypalania traw, słomy na polach, ugorów.
* Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie pracy plastycznej  przedstawiającej skutki działalności człowieka względem  środowiska  w postaci terenów skażonych i zniszczeń    spowodowanych wypalaniem  roślinności łąkowej i innej.
*   jakie działania  są podejmowane aby zaradzić temu stanowi rzeczy?
*    promowanie ochrony przyrody w regionie częstochowskim.
*   rozwijanie zainteresowań  plastyczno – przyrodniczych.
warunki uczestnictwa  w  konkursie:
- prosimy o zorganizowanie szkolnego etapu konkursu i wybranie nie więcej niż 10 prac .                   
- każdy uczestnik może  przesłać tylko 1 pracę!
- prace wykonujemy na formacie A– 4, A – 5 – techniką – malarstwo , rysunek kredką, węglem,  bez wydzieranek,    wycinanek i gotowych fotografii !

- do pracy dołączamy kartkę informacyjną, na której musi się znaleźć:
Opis – 10 zdań dotyczących skutków   wypalania oraz przykłady działań, jak temu zaradzić?

Prace należy składać do 30 kwietnia 2015r. 
Do pracy należy dołączyć oświadczenie rodziców. 
oświadczenie rodziców


Konkurs Ogólnopolski Multitest 2014. 
Konkurs polega na rozwiązaniu testu wielokrotnego wyboru ( zagadnienia poniżej) mogą również pojawić się pytania z wiedzy zawartej w programach dokumentalnych, przyrodniczych, ekologicznych, telewizyjnych, dostosowane do umiejętności ucznia z danej klasy. Więcej informacji na stronie konkursu MULTITEST  

Klasa 4 szkoły podstawowej

I. Zakres treści programowych z I etapu kształcenia.
II. Ja i moje otoczenie.
1) Czynniki pozytywnie i negatywnie wpływające na samopoczucie ucznia w szkole i w domu; sposoby eliminowania czynników negatywnych.
2) Znaczenie prawidłowego funkcjonowania organizmu (sen, odpoczynek, odżywianie się, aktywność ruchowa).
3) Organizacja, planowanie miejsca i czasu nauki.
4) Zmysły człowieka i ich rola w poznawaniu przyrody.
5) Przyrządy ułatwiające obserwację przyrody - opis i zastosowanie.
6) Rośliny i zwierzęta hodowane przez człowieka - podstawowe zasady opieki.
7) Zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji przyrodniczych.
8) Niektóre rośliny (w tym doniczkowe) zawierające substancje trujące lub szkodliwe dla człowieka.
III. Obserwacje, doświadczenia przyrodnicze i modelowanie.
1) Stany skupienia wody; zjawiska parowania, skraplania, topnienia i zamarzania wody.
2) Drobina jako najmniejszy element budujący materię; trzy stany skupienia ciał (substancji) - model drobinowy.
3) Skład materii jako zbiór różnego rodzaju drobin tworzących różne substancje i ich mieszaniny.
4) Właściwości ciał stałych, cieczy i gazów (kształt i ściśliwość) - model drobinowy.

Klasa 5 szkoły podstawowej

I. Zakres treści programowych dla klasy IV.
II. Ja i moje otoczenie.
III. Orientacja w terenie.
1) Wyznaczanie kierunków na widnokręgu za pomocą kompasu, gnomonu.
2) Widoma wędrówka Słońca w ciągu doby;  miejsca wschodu, górowanie i zachodu Słońca w zależności od pory roku; zależność między wysokością Słońca a długością cienia.
3) Plan, mapa w terenie, legenda.
4) Identyfikacja na planie i mapie topograficznej miejsca obserwacji i obiektów w najbliższym otoczeniu; wzajemne położenia obiektów na planie, mapie topograficznej i w terenie.
5) Podziałka liniowa do odkreślania odległości; odległość na mapie a odległość rzeczywista w terenie.
6) Odległość i wysokość w terenie; pomiary.
7) Formy wypukłe i wklęsłe w terenie i na modelu.
IV. Krajobrazy Polski i Europy.
1) Mapa hipsometryczna - niziny, wyżyny, góry.
2) Formy ochrony przyrody stosowane w Polsce: parki narodowe, przykłady rezerwatów przyrody, pomników przyrody i gatunków objętych ochroną, występujących w najbliższej okolicy.
3) Najważniejsze walory turystyczne największych miast Polski: Warszawy, Krakowa, Gdańska.
4) Mapa Europy: Polska oraz Państwa sąsiadujące z Polską i ich stolice.
5) Historia i symbolika Unii Europejskiej; potrzeba jednoczenia się Europy.

Klasa 6 szkoły podstawowej

I. Zakres treści programowych dla klasy IV i V.
II. Najbliższa okolica.
1) Typowe rośliny i zwierzęta żyjące w jeziorze lub rzece; przystosowanie ich budowy zewnętrznej i czynności życiowych do środowiska życia.
2) Proste zależności pokarmowe występujące w środowisku wodnym.
3) Gleba jako zbiór składników nieożywionych i ożywionych; organizmy glebowe i próchnica w odniesieniu do żyzności gleby.
4) Fazy rozwoju rośliny.
5) Czynniki warunkujące życie na lądzie.
6) Przystosowanie budowy zewnętrznej i czynności życiowych organizmów lądowych do środowiska życia.
7) Organizmy samożywne i cudzożywne; różnice w sposobie ich odżywiania się.




Test diagnostyczny dla klasy szóstej 
Test diagnostyczny dla klasy szóstej odbędzie się 18 września. Obejmuje zagadnienia z zakresu klasy czwartej i piątej. 


Test diagnostyczny dla klasy piątej
Test diagnostyczny dla klasy piątej odbędzie się 15 września. Obejmuje zagadnienia z klasy czwartej m.in:
  • elementy przyrody
  • prognoza pogody
  • zjawiska pogodowe
  • kierunki geograficzne
  • przemiany fazowe: np. topnienie , skraplanie
  • cechy życia organizmów
  • układy człowieka


WAKACYJNY KONKURS
Zapraszam serdecznie do udziału w szkolnym wakacyjnym konkursie przyrodniczym. Aby wziąć udział należy wykonać zdjęcie  o tematyce przyrodniczej. Format, technika dowolna. Termin oddania 30 września. Czekamy na ciekawe zdjęcia. Najlepsze opublikujemy na blogu.
Zapraszam wszystkich do udziału... 




gify naukowiecINFORMACJA DLA KLASY PIĄTEJ
W piątek mimo mojej nieobecności odbędzie się test diagnostyczny z przyrody.
Obejmuje tematy:
  • dział 1 rozdział 1,2








  • dział 3 rozdział 1,2,3
  • dział 4 rozdział 1,2,3   
  •  dział 6 rozdział 3
Życzę wszystkim powodzenia


INFORMACJA DLA KLASY CZWARTEJ 

Sprawdzian z działu 7 "Odkrywamy tajemnice życia w wodzie" odbędzie się 2 czerwca.

7 komentarzy:

  1. zdjęcia o skałach mogą być na poniedziałek 02-05-140 ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy pracę dodatkową ( zdjęcia przyrody z wakacji ) można wykonać w parach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczyny jak najbardziej możecie wykonać pracę wakacyjną w parach :)

      Usuń
  3. Dziękujemy! Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń

Print